موارد استفاده چسب ساختمان چیست ؟ - مگا استون
موارد استفاده چسب ساختمان چیست ؟

چسب ساختمان برای چه مواردی مناسب است و توصیه می شود؟

چسب ساختمان همیشه یک ملات چسبنده است که معمولاً به صورت کیسه ای و بسته بندی در مصالح فروشی یا در اینترنت برای فروش به مصرف کننده نهایی یا تجاری به فروش می رسد .

چسب ساختمانی به عنوان ملات چسب , که کار با آن بسیار ساده می باشد و  یک محصول مدرن با قابلیت استفاده بالا است که می تواند کار را به میزان قابل توجهی برای بنا و معماران آسان کند و همچنین می تواند توسط افراد غیر حرفه ای با نتایج خوبی انجام شود.

بنابراین امروزه دیگر جای تعجب نیست که چسب ساختمان ، به عنوان شکلی مدرن از ملات چسبنده ، حداقل در بین صنعتگرانی که به طور کاملاً حرفه ای و تجاری در متنوع ترین انواع کارگاه های ساختمانی کار می کنند، از محبوبیت بالایی برخوردار باشد . 

همانطور که در ابتدا اشاره شد، چسب ساختمان یک ملات  و به اصطلاح چسب بسیار کاربردی است که از نظر روش های استفاده و اختلاط نیز مدرن می باشند , که در نهایت منجر به این  می شود که برای همه افراد  کم و بیش سنتی شناخته شده  است و برای کاربردهای بسیار متفاوت، مانند ملات چسب کلاسیک برای چسب سنگ اسلب و چسب سنگ نما مناسب و توصیه می شود.

چسب ساختمان کاشی و سرامیکی

کاشی های به اصطلاح جاذب با پایه سرامیکی ، برای چیدمان بر روی دیوارها و یا در کف اتاقی که برای چسباندن آماده شده است، می تواند به روشی بسیار ساده و تمیز با چسب ساختمان که ارائه شده است، چیند و چسباند حتی توسط افراد غیر حرفه ای .

هنگام چیندن مواد سرامیکی با کمک چسب باید بصورت ملاط بسیار نازک اما در حد استاندارد توسط بنا یا خود فرد اجرا و استفاده شود.

چسب ساختمان سنگهای بتنی

 سنگ های ساخته شده از بتن به اصطلاح سبک، که بنا به عنوان آجر از آن استفاده می نماید از جنس ماسه آهکی، سنگ های مسطح، بلوک های بتنی و در نهایت به ویژه سنگ های ساخته شده از بتن سبک را صرف نظر از اینکه این سنگ ها برای مصارف داخلی هستند و یا  برای استفاده در فضای باز ساختمان های مربوطه باید آجرکاری یا چسبانده شوند و نصب شوند معمولاً می توانند با کمک چسب  به شکل مناسبی انجام شود.

 توجه به این نکته حائز اهمیت است که هنگام دیوارکشی یا چسباندن انواع مصالح چه در داخل ساختمان و چه در خارج از ساختمان، چسب ساختمان را فقط در صورتی می توان استفاده کرد که قابلیت چسباندن آن مصالح را داشته باشد .

 

چسب ساختمان

اطلاعات فنی چسب ساختمان

چسب ساختمان نوعی ملات چسب یا ملات نازک بستر است که در کلاس C1 به عنوان صطلاحاً ملات خشک کارخانه ای طبقه بندی یا توصیف می شود.

مهم ترین، تعیین کننده ترین و ضروری ترین اجزای چسب که با تولید کنندگان بسیار متفاوت در سراسر جهان،با ماسه و سیمان تولید می شود متفاوت می باشد که چسب سنگ با مواد افزودنی شیمیایی به استفاده بهینه از این محصول کمک کند.

با توجه به ویژگی های چسب ساختمان مدرن و امروزی را می توان به طور کلی به عنوان یک محصول معدنی توصیف کرد.

در بین کارشناسان ساختمان، ملات چسبی به اصطلاح مدرن در نظر گرفته می شود که همیشه می تواند در هر نوع شرایط محیطی قابل استفاده ، بسیار پایدار و جامد باشد.

سطح بالایی از استحکام و چسبندگی سپس توسط کارشناسان ساختمان در سراسر جهان برای چسب ساختمان ارائه شده و مورد تأیید می باشد .

هنگامی که چسب ساختمان کاملاً سفت شد، همیشه ثابت می ماند و در برابر یخ زدگی مقاوم است و به نظر متخصصان، ضد آب نیز می باشد.

بسته به نوع محصول ، زمان اختلاط به طور کلی توسط تولیدکنندگان برای چسب ساختمان متفاوت است و در مجموع می تواند بین حداقل 3 دقیقه تا حداکثر 5 دقیقه باشد.

با این حال، زمان آماده شدن ملاط چسب ساختمان برای انواع چسبی که امروزه در دسترس هستند، در مجموع حدود 5 دقیقه است. تولیدکنندگان مختلف چسب ساختمان هر کدام مقداری با حداقل 8 لیتر و حداکثر تا مجموع تا 10 لیتر در هر کیسه چسب را به عنوان نیاز آب برآورد می کنند.

چسب ساختمان که امروزه به صورت تجاری در دسترس است، دارای گواهی TÜV است و بنابراین توسط  سیستم کنترل کیفیت برای تولیدکننده ها  مدیریت می شود . 

  با توجه به اینکه چسب از مواد شیمیایی تولید شده توصیه می شود تا حداکثر به مدت 6 ماه بعد از تاریخ تولید مصرف و استفاده شود .

نگهداری چسب همیشه با توجه به اطلاعات و استانداردهای سازنده مربوطه که بر روی محصول ذکر شده در جای خشک نگهداری شود ود رمحیطهای باز که دارای نوسانات دمایی و امکان بارش دارند نگهداری نشوند .

چسب ساختمان مگا استون که در انواع مختلف در شرکت الوان تولید و توزیع می گردد از بهترین نوع چسب موجود در بازار ایران می باشد  که دارای تمامی استانداردهای ایرانی و بین المللی می باشد . چسب سنگ مگا استون در انواع مختلفی تولید می شود که به انواح چسب سنگ اسلب , چسب سنگ نما , چسب کاشی , چسب پرسلان و چسب کاشت میلگرد اشاره کرد .

جهت دریافت مشاوره و خرید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید . 

منبع : baukleber

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هجده =