نصب سنگ اسلب - مگا استون
نصب سنگ اسلب

نصب سنگ اسلب 

اکنون بسیاری از خانواده ها برای دکوراسیون منزلمان دوست دارند تخته سنگ را روی دیوار بگذارند.  به خصوص برای اتاق هایی با فضای بزرگ در خانه. به عنوان مثال، وقتی صحبت از برخی ویلاها یا نیم طبقه می شود، خمیر سنگ روی دیوار واقعاً بسیار زیبا است. اما نصب سنگ دیوار با نصب کاشی های دیواری معمولی متفاوت است، زیرا ضخامت و مشخصات سنگ دیوار به طور کلی بسیار بزرگتر از کاشی و سرامیک است و وزن آن بسیار بیشتر از کاشی و سرامیک است.
 
بنابراین باید توجه ویژه ای به نصب برخی از اسلب های سنگ مرمر و گرانیت در مقیاس بزرگ داشته باشیم.  در این مقاله به شما شرح مفصلی از مشکلات مربوط به نصب این اسلب های سنگی بزرگتر می دهم.
 

1. مشخصات سنگ اسلب چیست؟

 
اولین نکته این است که اگر سنگ اسلب بر اساس طول ضلع تقسیم شود، افراد این سنگ ها را به دو دسته تقسیم می کنند:
 
 دسته اول برخی از سنگ ها با اندازه کوچک هستند.  طول ضلع این نوع دال‌های سنگی کمتر از 400 × 400 میلی‌متر است.
 
 دومین دسته اصلی، دال سنگی با اندازه بزرگ است.  طول ضلع این نوع دال های سنگی بیشتر از 400 میلی متر × 400 میلی متر است.
 
دوم اینکه باید با توجه به ارتفاع نصب دال سنگ تایید کنیم.
 
برای ارتفاع نصب سنگ زیر 1000 میلی متر، ما آن را طبق روش مرسوم نصب می کنیم.  برای ارتفاع نصب سنگ بیش از 1000 میلی متر، پس باید روش نصب سنگ را دنبال کنیم تا در زیر به شما معرفی شود.
 
 

2. رویه های خاصی برای نصب دال سنگی در اندازه بزرگ چیست؟

 
سنگ های سایز بزرگ به دلیل اندازه و وزن نسبتا بزرگی که دارند باید با روش های مخصوص نصب نصب شوند.
 
در اینجا ما بر تشخیص روش نصب از سنگ معمولی تمرکز می کنیم، زیرا سنگ معمولی با چسب مرمر مخصوص یا مواد چسبنده مربوطه چسبانده می شود و سنگ سایز بزرگ باید با روش های مختلف زیر انجام شود. فرآیند عملیات خاص نصب سنگ در اندازه بزرگ عمدتاً شامل مراحل اصلی زیر است:
 
اولین مرحله سوراخکاری و شیارکاری سنگ است.
 
 مرحله دوم پوشیدن سیم مسی یا سیم سربی گالوانیزه است.
 
 مرحله سوم بستن میله های فولادی است.
 
 مرحله چهارم نواختن نخ است.
 
 مرحله پنجم درمان سطح سنگ است.
 
 مرحله ششم، آماده سازی مردمی است.
 
 مرحله هفتم نصب سنگ است.

قسمت هشتم تزریق است.
 
 
 سنگ های رایج مرمر و گرانیت هستند.  نصب سنگ را می توان از طریق مراحل بالا تکمیل کرد.
 
 

3. سوراخ کاری و شیارکاری مصالح سنگی چگونه انجام می شود؟

 
 اولین قدم این است که قبل از آماده سازی سنگ رو به رو برای نصب، از مته نیمکتی برای سوراخ کردن سوراخ ها مطابق با نیاز واقعی استفاده کنید.
 
 عموماً از یک قاب چوبی میخکوبی برای ساخت مته مستقیماً روی سطح انتهایی بالای صفحه استفاده می شود و سطوح بالایی و پایینی سطح انتهایی سنگ درب سوراخ می شود.
 
 موقعیت حفاری 1/4 از دو انتهای عرض تخته است، هر طرف دارای دو سوراخ، قطر سوراخ 50 میلی متر، عمق 120 میلی متر و موقعیت سوراخ 8 میلی متر از پشت سنگ است.
 
مرحله دوم برخورد با چند تخته سنگی خاص است.
 
 به عنوان مثال، زمانی که عرض سنگ مرمر یا گرانیتی که انتخاب می کنیم زیاد است، تعداد سوراخ ها باید به طور مناسب افزایش یابد.  پس از سوراخ کردن، از یک دستگاه سنگ مرمر استفاده کنید تا به آرامی تا عمق حدود 5 میلی متر اسکنه کنید.  به این ترتیب می توان چشمک ها را به هم وصل کرد و یک تنه را تشکیل داد که برای تعبیه سیم مسی در زیر آن استفاده می شود.
 
نکته سوم، درمان برخی از پانل های تزئینی با اندازه های بزرگتر است.
 
اگر اندازه پانل بزرگ باشد، بستن سیم فولادی گالوانیزه یا سیم مسی در زیر آسان نیست، می‌توانیم طرف پانل تزئینی را بگیریم و از چرخ سنگ زنی سبک و نازک قابل حمل مطابق با 1/4 استفاده کنیم.  نیم ارتفاع یک شکاف در بالا و پایین تشکیل می شود، عرض شکاف 30 میلی متر تا 40 میلی متر است و عمق شکاف ترجیحاً 12 میلی متر است.
 
 به این ترتیب می توان آن را با پشت پنل تزئینی متصل کرد.  شیار عمودی به طور کلی در مرکز قرار دارد و همچنین می تواند بیرون باشد، اما مجاز نیست به پانل تزئینی آسیب برساند، به طوری که سیم سربی گالوانیزه یا سیم مسی می تواند در شیار قرار بگیرد، که برای ما راحت است که آن را تعمیر کنیم.
 

4. چگونه سیم مسی یا سیم سرب گالوانیزه را برای سنگ بپوشیم؟

 
 اولین مرحله مقابله با شیارهای سیم مسی یا سیم سربی گالوانیزه است.
 
 باید سیم مسی آماده شده یا سیم سرب گالوانیزه را به قسمت های کوتاه 200 میلی متر برش دهیم و یک سر سیم مسی یا سیم سرب گالوانیزه را با تراشه های چوب به رزین اپوکسی بچسبانیم.  سپس سیم مسی یا سیم سرب گالوانیزه را به سوراخ وصل کرده و محکم کنید.
 
مرحله دوم این است که سیم مسی یا سیم سرب گالوانیزه را در امتداد سوراخ قرار دهید و در انتهای دیگر در شیار قرار دهید.
 
 به این ترتیب هیچ سیم مسی یا سیم سربی گالوانیزه از دو طرف بالا و پایین دال مرمر یا گرانیت بیرون زده نیست تا اتصال محکم بین سنگ و سنگ مجاور تسهیل شود.
 
 

5. چگونه میله های فولادی را در هنگام نصب سنگ گره بزنیم؟

 
 در مرحله اول ابتدا باید دنده های تعبیه شده روی دیوار را جدا کرده و قسمت هایی که دیوار با سنگ منبت شده است را تمیز کنیم.
 
 پس از آماده سازی عملیات فوق می توانید شروع به بستن میله های فولادی نمایید.
 
 در مرحله دوم می توانیم شلاق زدن را انجام دهیم.
 
هنگام اتصال میله های فولادی، ابتدا میله ای به قطر عمودی 6 میلی متر ببندید و میله های عمودی گره خورده را با میله های تعبیه شده به داخل دیوار خم کنید.  آرماتور عرضی برای چسباندن صفحات سنگ مرمر یا گرانیت استفاده می شود.
 
 سوم، بیایید به الزامات خاص تثبیت سنگ نگاه کنیم.
 
 اگر ارتفاع صفحه 600 میلی متر باشد، اولین میله افقی به میله اصلی در موقعیتی در حدود 100 میلی متر بالاتر از سطح زمین بسته می شود و سیم مسی یا سیم سرب گالوانیزه با دهانه پایینی که لایه اول صفحه را می پوشاند ثابت می شود.
 
دومین میله افقی در موقعیتی بین 70 تا 80 میلی متر روی خط افقی 500 میلی متری بسته می شود که معمولاً 20 تا 30 میلی متر از دهانه بالایی سنگ پایین تر است، به طوری که برای چسباندن دهانه بالایی لایه اول استفاده می شود.  سنگ.  سیم مسی ثابت یا سیم سربی باید با یک میله تقویت کننده افقی هر 600 میلی متر به سمت بالا بسته شود.
 

6. چگونه سنگ را در حین نصب پرش کنیم؟

 
 اولین مورد، آماده سازی قبل از بازی در خط است.
 
 ابتدا باید دیوارها، ستون ها یا درها و پنجره ها را با سنگ مرمر یا گرانیت با سیم بزرگ به صورت عمودی آویزان کنیم.
 
 در این زمان باید ضخامت صفحه سنگی، حفره های ملات و اندازه مش تقویت شده را در نظر گرفت.  به طور کلی ضخامت پوست سنگ از سطح ساختاری 50 تا 70 میلی متر به عنوان مناسب ترین است.
 
مرحله دوم این است که پس از عمودی، خط فنر خاص را پیدا کنید.

 بعد از اینکه عمودی را پیدا کردیم، خط بیرونی مرمر یا گرانیت در امتداد دیوار روی زمین ظاهر شد.  این خط خط مرجع برای نصب اولین لایه سنگ است و سپس سنگ شماره گذاری شد.

 سنگ های شماره گذاری شده را علامت گذاری کنید، روی خط مبنا یک خط بکشید و برای هر سنگ یک فاصله 2 میلی متری بگذارید.
 

7. چگونه با سطح سنگ قبل از نصب برخورد کنیم؟

 
 اولین نکته ای که باید قبل از نصب سنگ مورد بازرسی را بدانیم.
 
 سطح سنگ باید کاملاً خشک شود تا رطوبت سنگ کمتر از 8 درصد باشد و سپس برای محافظت از هگزادر سنگ از ماده محافظ سنگ استفاده کنید.
 
این فرآیند باید در محیطی غیر آلاینده انجام شود.  به طور کلی در یک محیط خشک و بدون گرد و غبار در داخل خانه کار می کند.
 
 نکته دوم به مراحل خاص درمان سطح سنگ می پردازیم.
 
 ابتدا باید سنگ را صاف روی مربع چوبی قرار داده و با برس پشمی ماده محافظ را آغشته کرده و به طور یکنواخت روی سطح سنگ بمالیم.  باید محکم رنگ شود.
 
 پس از 24 ساعت فاصله مسواک زدن اول، برای پاس دوم نیز از همین روش برای مسواک زدن ماده محافظ سنگ استفاده کنید.
 
اگر در این زمان از سیمان یا چسب برای تثبیت استفاده شود، پس از فاصله زمانی 48 ساعت، سطح چسب سنگ را باید با چسب مخصوص برس زد و پس از عمل آوری می توان از چسب برس خورده استفاده کرد تا به استحکام برسد.
 
 نکته سوم ما به الزامات آماده سازی پایه می پردازیم.
 
 قبل از نصب سنگ، سطح ساختاری سنگ را که باید تکمیل شود تمیز کنید و در همان زمان مجموعه سیم را آویزان کنید، قوانین را پیدا کنید و خط افقی عمودی را بالا بیاورید.  با توجه به نیاز ما، خط نصب و خط جداکننده سنگ خارج می شود.

8. چگونه سیم سرب یا سیم مسی را هنگام نصب سنگ ببندیم؟

 
اولین نکته الزامات اتصال سیم های سربی یا سیم های مسی است.  لازم است سنگ را مطابق قطعه گرفته و سپس سیم مسی یا سیم سربی را صاف کرده تا صفحه سنگ در جای خود قرار گیرد.
 
 دال سنگ به سمت بیرون کج می شود و دست راست به پشت سنگ کشیده می شود و سیم مسی یا سیم سربی کف سنگ به آرماتور افقی گره می خورد.

نکته دوم اتصال سیم های سربی یا سیم های مسی است.  آنها نباید خیلی کوتاه بسته شوند و مازاد بر جای بگذارند.  در این زمان می توان دال سنگ را برپا کرد و سیم مسی یا سیم سربی دال سنگ را محکم کرد.  از یک گوه چوبی برای پر کردن شکاف بین تخته و پایه، معمولاً 30 تا 50 میلی‌متر استفاده کنید.
 

9. الزامات خاص برای نصب سنگ چیست؟

 
 ابتدا پس از اتمام نصب سنگ، باید با بررسی مسیر عمودی و افقی توسط خط کش، مربع زوایای یین و یانگ را پیدا کنیم.
 
 هنگام نصب سنگ ها مشخص می شود که مشخصات سنگ ها نادرست است یا شکاف های بین سنگ ها ناهموار است و باید از لنت های لاستیکی استفاده شود تا شکاف های بین سنگ ها یکنواخت و دهانه بالایی لایه اول سنگ ها باشد.  عمودی و مستقیم است.  کنترل مربع مسطح عمودی را کامل کرد.
 
دوم، ما باید به درمان شکاف سنگ نگاه کنیم.
 
 برای تهیه گچ می توانید از کاسه ای استفاده کنید و گچ را در قسمت بالا و پایین سنگ مرمر بچسبانید.  به این ترتیب می توان دو لایه سنگ را یکپارچه کرد و گچ را روی خاک اره چسباند.  سپس از خط کش برای بررسی اینکه آیا تغییر شکل وجود دارد یا خیر استفاده کنید.  پس از سفت شدن گچ، می توانید دوغاب بزنید.
 
 

10. در هنگام نصب سنگ دیواری چگونه گروتینگ انجام دهیم؟

 
 ابتدا، اجازه دهید برخی از الزامات برای مواد تزریق را بررسی کنیم.
 
 ماده تزریق ملات سیمان با نسبت اختلاط 1: 2.5 است.  این مواد تزریق را در یک سطل بریزید و به آن آب اضافه کنید تا خمیر به دست آید.  از یک گردگیر آهنی استفاده کنید تا به آرامی دوغاب را بریزید.  مراقب باشید به سنگ دست نزنید.  در حین تزریق، با یک چکش لاستیکی روی سطح تخته سنگ ضربه بزنید تا ملات برای تخلیه گاز تخلیه شود.
 
دوم، ما به الزامات خاص تزریق نگاه می کنیم.
 
 ارتفاع لایه اول دوغاب 150 میلی متر بوده و مجاز به تجاوز از 1/3 ارتفاع تخته سنگ نمی باشد.  تزریق اول بسیار مهم است، زیرا سیم مسی پایینی سنگ باید پانل تزئینی را ثابت کند، بنابراین باید به آرامی عمل کرد تا از کوبیدن و دوغاب گیری جلوگیری شود.  هنگامی که سنگ جابجا شده است، باید فوراً برداشته شده و دوباره نصب شود.
 
 

11. سایر الزامات نصب سنگ دیوار چیست؟

 اولین شرط این است که شکاف را پاک کنید.
 
 پس از نصب کامل سنگ، باید تمامی آثار گچ یا دوغاب گیری را از بین ببریم.  در این زمان می توانید از پارچه پارچه ای برای تمیز کردن آن استفاده کنید و سپس خمیر رنگ را با توجه به رنگ تخته سنگ تنظیم کنید تا درزبندی انجام شود.  هنگام درزبندی باید در حین نظافت درزبندی را تمیز کنیم تا شکاف یکنواخت و رنگ توری یکسان باشد.
 
 
نکته دوم برخی الزامات برای روکش ستون است.
 
اگر سنگ استوانه را نصب کنیم، ترتیب نصب سوراخ های قرمز سیم کشسان در این زمان در واقع مانند دیوار است.  نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که درمان شکاف روی ستون نیز باید طبق روش پاک کردن درز انجام شود.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سه =