چسب سنگ مگا استون معجزه صنعت ساختمان در سال 2023 - مگا استون
چسب سنگ مگا استون معجزه صنعت ساختمان در سال 2023

چسب ها با کابردهای متفاوت تولید و به بازار عرضه شده اند. یکی از چسب ها که طی سال های اخیر به صورت گسترده تولید و مورد استفاده قرار گرفته است، چسب سنگ می باشد. چسب‌‌ سنگ‌ از چسب های دو جزئی هستند که بر پایه رزین های اپوکسی می باشند و دارای کاربردهای گسترده ای در ساختمان سازی هستند. اهمیت چسب سنگ در ساختمان سازی، جهت چسباندن انواع سرامیک، سنگ نمای ساختمان، چسباندن قطعات آهنی کوچک و بزرگ و … می باشد.

از دلایل محبوبیت چسب‌‌ سنگ‌ ، استحکام فوق العاده بالا در کنار ایجاد اتصال میان دو قطعه در کوتاه ترین زمان ممکن می باشد. ضمن اینکه از پایداری بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. در واقع پایداری و استحکام بالا سبب شده است که چسب‌‌ سنگ‌ ، در هر شرایطی کیفیت خود را حفظ کنند و در شرایط مختلف، حجم یکسانی داشته باشند. در ادامه این مقاله از مگا استون، قصد داریم به جزئیات مرتبط با انواع چسب‌‌ سنگ‌ها بپردازیم و به تمامی سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم.

 

چسب سنگ چیست؟

یکی از روش هایی که از دیرباز برای اتصال اجسام به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از چسب است. با پیشرفت تکنولوژی، امروزه شاهد عرضه انواع چسب ها به بازار هستیم که هر یک به دلیل برخورداری از فرمولاسیون منحصر به فرد، در زمینه خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

چسب های مختلف بر اساس ویژگی های منحصر به فردی که دارند و همینطور وابسته به نوع کاربری شان، در انواع مختلف چسب کاشت میلگرد ، چسب کاشی، چسب سرامیک، چسب سنگ نما ،  چسب قرنیز ، چسب اسلب به بازار عرضه شده اند. یکی از چسب های پرمصرف در صنعت ساختمان سازی، چسب سنگ است.

چسب‌‌ سنگ‌ها ، محصولی دو جزئی بر پایه رزین های اپوکسی و یا پلی استر می باشند که در تمامی مراحل مرتبط با ساختمان سازی از جمله بتن ریزی اولیه تا نماکاری، دارای کاربردهای فراوانی می باشند.

 

خرید چسب سنگ

 

ویژگی های چسب سنگ

چسب سنگ، دارای ویژگی های بسیار زیاد و مناسبی می باشد که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره کرده ایم.

  • استفاده از چسب‌‌ سنگ‌ آسان است، به طوری به دلیل سهولت در استفاده از این نوع چسب‎ها، سرعت اجرای آن بسیار بالاست.
  • از ویژگی های مهم چسب‌سنگ، چسبندگی بالا و قوی می باشد.
  • این نوع چسب در برابر رطوبت بسیار مقاوم است و جذب آب کمی دارد.
  • از ویژگی های این نوع چسب، غلظت بالا و به صرفه بودن می باشد.
  • چسب‌‌ سنگ‌ ، نسبت به دیگر مصالح ساختمانی جایگزین، دارای قیمت بسیار مناسبی هستند و استفاده از آن ها، منجر به کاهش هزینه ها می گردد.
  • این چسب ها دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما و گرما می باشند و در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستند.
  • از چسب‌‌ سنگ‌ ، می توان بر روی سطوح افقی و عمودی استفاده نمود.
  • چسب‌‌ سنگ‌ دارای مقاومت بالای برشی و فشاری هستند. همینطور انعطاف پذیری بالایی دارند و میزان بار وارده به ساختمان را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند.

 

کاربرد چسب سنگ چیست؟

چسب سنگ به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد گوناگون، در زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ویژگی هایی که این چسب را تبدیل به مصالح پرکاربرد کرده است، برخورداری از قابلیت سمباده خوری می باشد.

به طوری که پس از استفاده از آن، می توان در صورت نیاز و برای ایجاد ظاهر زیباتر، قسمت های اضافی آن را تراش زد و با سمباده از بین برد. ضمن اینکه این نوع از چسب ها، قابلیت رنگ پذیری نیز دارند و می توان آن ها را به رنگ دلخواه درآورد. برای اینکار فقط کافی است که رنگ مورد نظر خود را به ترکیب چسب اضافه کنید.

اصلی ترین کاربرد چسب‌‌ سنگ‌، اتصال دو تکه سنگ به یکدیگر است. اما دارای کاربردهای دیگری نیز می باشند که در ادامه به اصلی ترین آن ها اشاره کرده ایم:

  • چسباندن کاشی و سرامیک به دیوار
  • کارایی برای چسباندن تکه های سفالی
  • اتصال دو قطعه فولادی به یکدیگر
  • اتصال دو قطعه بتنی به یکدیگر جهت تولید قطعات پیش ساخته بتنی
  • چسباندن بتن به فولاد
  • استفاده برای چسباندن سطح های فایبرگلاس
  • کارایی جهت پر کردن روزنه های قطعات و اجسام
  • و …

 

اصلی ترین دلیل استفاده از چسب سنگ چیست؟

از گذشته تا به امروز، از سیمان به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود. به طوری که سیمان در زمینه ساختمان سازی و انجام امور مرتبط با آن، دارای کاربردهای بسیاری است.

از مهم ترین کاربردهای سیمان در صنعت ساختمان سازی، کاربرد گسترده این مصالح برای اتصال سرامیک، کاشی، سنگ و دیگر موارد جهت استفاده در نمای ساختمان، کف ساختمان، دیواره های داخلی و … می باشد. از دلایل اصلی کاربرد گسترده این مصالح، سهولت استفاده و اجرا، در کنار قیمت مقرون به صرفه آن است.

اما مزیت ها و کاربرد های گسترده سیمان، دلیلی بر چشم پوشیدن بر معایب این مصالح نیست. سیمان جزو مصالحی است که در صورت استفاده در ساختمان، ضمن اینکه بار سنگین و اضافی را به بنا تحمیل می کند، به اندازه کافی نیز مستحکم نیست و در صورتی که که سیل و یا زلزله اتفاق بیافتد و یا حتی در معرض رطوبت قرار بگیرد، امکان شکستن و ترک برداشتن آن وجود دارد.

این در حالی است که اگر در صنعت ساختمان سازی، از چسب سنگ به عنوان جایگزینی برای سیمان استفاده شود، تعداد زیادی از این معایب از بین می روند. چسب‌‌ سنگ‌ها ضمن اینکه مقاومت بسیار بالایی دارند، نسبت به سیمان نیز وزن سبکی دارند، به همین دلیل خساراتی به ساختمان وارد نمی کنند.

ضمن اینکه در صورتی که از چسب سنگ به عنوان جایگزینی برای سیمان استفاده شود، ساختمان دچار نم نمی شود و استحکام بالایی خواهد داشت. البته زمانی می توان گفت تمامی این مزیت های چسب سنگ حاصل می شود که چسب با کیفیت و مرغوبی را خریداری کرده باشید.

 

مقاومت چسب سنگ در برابر وزن و فشار زیاد

امروزه از چسب سنگ، برای چسباندن سازه های سیمانی و بتنی، انواع سنگ ها شامل مرمر، چسب گرانیت ، کوارتز، تراورتن، سنگ های مهندسی شده، سرامیک و چسب پرسلان … استفاده می گردد.

مقاومت انواع چسب سنگ ها با یکدیگر متفاوت می باشد. به طوری که چسب های نوع اپوکسی، دارای مقاومت به مراتب بالاتری نسبت به سنگ های پلی استر هستند. چسب سنگ های پلی استر پس از استفاده، دارای تغییرات بسیار ناچیزی در حجم خود می باشند، به همین دلیل جهت پر کردن منافذ گرانیت و قطعات سیمانی و یا در مواردی که به دقت و ظرافت زیادی نیاز است، کارایی دارند.

به طور کلی، چسب‌‌ سنگ‌ها جزو مصالحی هستند که دارای مقاومت بالایی در برابر عوامل مخرب و همینطور تغییرات آب و هوایی شامل سرما و گرما و نفوذ آب می باشند. به طوری که پس از خشک شدن، مقاومت خود را در دمای بین صفر تا 60 درجه سانتی گراد حفظ می کنند.

این دسته از چسب ها، ضمن اینکه در برابر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارند، پس از خشک شدن نیز در برابر انواع حلال های شیمیایی شامل اسیدها، گازوئیل، نفت و گاز و روغن ها نیز بسیار مقاوم می باشند.

چسب سنگ بلافاصله در هر دمایی خشک می شود و میزان استحکام آن نیز پس از خشک شدن، چندین برابر قبل می گردد. پیش تر نیز اشاره کردیم که چسب سنگ، از قابلیت تراشکاری و ساب پذیری نیز برخوردار می باشد. به همین دلیل می توان پس از خشک شدن این نوع چسب، آن را به شکل دلخواه تغییر داد.

 

بهترین چسب سنگ چه ویژگی هایی دارد؟

چسب سنگ به عنوان جایگزینی برای ملات در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل می توان اینطور گفت که بهترین چسب سنگ، چسبی است که تمامی معایب ملات را از بین ببرد. ضمن اینکه بسیار قوی تر و بهتر از چسب سنگ عمل کند.

با این حال در ادامه قصد داریم به مهم ترین ویژگی هایی که یک چسب سنگ خوب باید از آن ها برخوردار باشد، بپردازیم.

 

قدرت چسبندگی بالا

از اصلی ترین معایب ملات، برخورداری از قدرت چسبندگی پایین می باشد. بنابراین اولین ویژگی یک چسب سنگ بسیار باکیفیت، برخورداری از استحکام بالا برای اتصال سنگ است.

در واقع چسب‌های مورد استفاده در ساختمان سازی، بایستی که دارای گیرایی بالایی باشند. البته توجه به این موضوع نیز بسیار مهم است که میزان گیرایی در انواع چسب‌‌ سنگ‌ ، بر اساس ساختار آن ها با یکدیگر متفاوت است.

 

قابل استفاده در قسمت های مختلف ساختمان

یکی از نکات مهم در مورد چسب‌‌ سنگ‌ها ، این موضوع است که بایستی این نوع از چسب‌ها، برای استفاده در قسمت های مختلف ساختمان شامل محیط بیرونی و یا در داخل مناسب باشند.

برخی از چسب ها فقط برای استفاده در فضاهای داخلی مناسب می باشند، در حالی که برخی دیگر از چسب سنگ ها برای استفاده در محیط داخلی و فضای بیرونی از جمله نمای ساختمان نیر کارکرد مناسبی دارند.

بنابراین یک چسب خوب، حتما باید ترکیباتی داشته باشد که ضمن استفاده از آن در محیط های داخلی، برای استفاده در محیط های بیرونی نیز مناسب باشد.

 

عدم ایجاد تغییر رنگ در سنگ

یکی از اصلی ترین مشکلات استفاده از ملات برای چسباندن سنگ ، تغییر رنگ سنگ پس از گذشت یک مدت زمان کوتاه می باشد. این در حالی است که با استفاده از چسب کاشی یا چسب سرامیک این مشکل به هیچ عنوان اتفاق نمی افتد.

البته این مشکل مشابه با ملات، در هنگام استفاده از برخی چسب ها از جمله چسب پودری نیز ممکن است اتفاق بیافتد. به همین دلیل توصیه می کنیم در هنگام خرید چسب سنگ، حتما به این موضوع توجه داشته باشید. شما عزیزان می توانید در زمینه خرید چسب سنگ، از کارشناسان و تیم فروش چسب سنگ مگا استون راهنمایی دریافت کنید.

 

انعطاف پذیر

از دیگر ویژگی های بسیار مهم چسب سنگ خوب و کارآمد، انعطاف پذیری است. به طوری که یک چسب سنگ خوب باید دارای خاصیت کششی و انعطاف پذیری بالایی باشد. ویژگی که در هنگام وارد شدن نیروهای باد و لرزه به ساختمان، بسیار مهم است.

در این صورت، سنگ قادر به حرکت در جای خود خواهد بود، به طوری که به اندازه بسیار کمی در جای خود تکان می خورد اما از ساختمان جدا نمی شود.

این در حالی است که در صورت استفاده از ملات، تنها مقاومت فشاری اعمال می شود و مقاومت کششی ندارد. به طوری که در اثر وارد شدن نیروی باد یا لرزه به سنگ، احتمال جدا شدن آن از ساختمان وجود دارد.

 

مقاوم در برابر تغییرات دما

یکی از دلایلی که منجر به ریزش سنگ نمای ساختمان می شود، نصب سنگ در فصل های خیلی سرد و یا خیلی گرم است. دلیل این موضوع نیز این است که در نتیجه منقبض شدن ملات، سنگ از ساختمان جدا می شود.

بنابراین می توان گفت از ویژگی های بهترین چسب سنگ، مقاومت در برابر تغییرات دمای هوا است. به طوری که با قرار گرفتن در شرایط دمایی خیلی سرد یا خیلی گرم، دچار تغییر حجم نشود.

 

مقاوم در برابر فشار

این نکته مخصوصا برای نصب سنگ در کف بسیار مهم است. یک چسب سنگ بایستی که دارای استحکام بالایی در برابر فشارهای وارده باشد.

 

ضد حریق و آتش سوزی

در انتخاب یک مصالح مناسب برای ساختمان سازی، مقاومت بالا در برابر آتش سوزی بسیار مهم است. از اصلی ترین ویژگی های یک چسب سنگ، ضد حریق بودن و مقاومت در برابر آتش سوزی می باشد. اغلب چسب سنگ‌ها در برابر دماهای بالا، مقاومت خوبی را از خود نشان می دهند.

 

برخورداری از ضمانت کیفیت

زمانی می توانید از خرید چسب سنگ اطمینان داشته باشید که محصولی که خریداری کرده اید، ضمانت کیفیت داشته باشد. تضمین کیفیت مادام العمر یک محصول، به معنای کیفیت بالای آن است.

 

انواع چسب سنگ بر اساس ساختار

چسب سنگ ها بر اساس ساختار دارای انواع مختلفی می باشند که در ادامه پیرامون هر یک از آن ها، توضیحاتی را آوره ایم.

 

چسب سنگ پلی استر

همانگونه که از نام چسب سنگ پلی استر مشخص است، این دسته از سنگ ها بر پایه پلی استر هستند؛ به طوری که به دلایل مختلفی شامل هزینه نسبتا پایین، سهولت در استفاده، سرعت اجرای بالا و … جزو اولین انتخاب سازندگان به شمار می روند.

از چسب‌ سنگ‌های پلی استر، می توان در تمامی کارهای ساختمانی، جهت درزگیری و یا چسباندن قطعات مختلف استفاده کرد. این نوع از چسب سنگ‌ها، در برابر تغییرات سریع دمایی، مقاومت بالایی ندارند و برای استفاده در بخش های بیرونی ساختمان مناسب نیستند.

چسب های پلی استر نسبت به چسب های نوع اپوکسی در برابر تغییر رنگ تحت اشعه ماوراء بنفش، مقاومت بسیار بالاتری دارند. اما در زمینه استحکام و قدرت چسب، چسب های اپوکسی، در سطح بالاتری قرار دارند.

چسب سنگ پلی استر را می توان در دمای اتاق نگهداری کرد. به طوری که نباید در دمایی بالاتر از 75 درجه فارنهایت قرار بگیرند. چراکه گرما و سرمای زیاد، دارای تاثیر منفی بر عمر مفید این نوع از چسب ها است. بنابراین بسیار مهم است که از قرار دادن چسب سنگ، در زیر نور آفتاب و یا در شرایطی که احتمال انجماد و ذوب چسب وجود دارد، خودداری کنید.

 

چسب سنگ اپوکسی یا خمیری

چسب سنگ های اپوکسی در دسته بندی چسب های خمیری شکل قرار می گیرند، به همین دلیل تحت عنوان چسب خمیری نیز شناخته می شوند. این دسته از چسب ها در بسته بندی های یک جزئی و دو جزئی به بازار عرضه می شوند.

در چسب های اپوکسی تک جزء، تمامی اجزای مورد استفاده در فرمولاسیون چسب، از قبل با یکدیگر مخلوط شده اند و برای واکنش، به دمای بالایی نیاز دارند. برای نگهداری از این نوع چسب، می توان آن ها را در دمای پایین، در یخچال و حتی در فریزر نیز استفاده کرد.

 

چسب سنگ اپوکسی

 

اما نوع دو جزئی، متشکل از دو پارت مجزا می باشد، به طوری که لازم است قبل از استفاده از آن بر اساس نسبت های اختلاط به مقدار معینی با یکدیگر ترکیب شوند تا چسبندگی مطلوب حاصل شود. چسب سنگ های اپوکسی دو جزئی، بلافاصله پس از ترکیب شدن، سفت می شوند. به همین دلیل بسیار مهم است که به محض ترکیب شدن، مورد استفاده قرار بگیرند.

از نکات مهم در استفاده از چسب های اپوکسی این موضوع است که در صورتی که مقداری از آن اضافه باشد، نباید تحت هیچ شرایطی به داخل ظرف اصلی برگردانده شود و باید دور ریخته شود.

از اصلی ترین ویژگی های چسب های اپوکسی، می توان به برخورداری از مقاومت فیزیکی و مکانیکی بسیار بالا، مقاومت بالا در برابر تغییرات حرارتی (انجماد و ذوب) و سرعت بالای اجرا اشاره نمود.

چسب های اپوکسی دارای زمان عمل آوری متفاوتی هستند، اینگونه می توان از آن ها در کاربردهای مختلفی استفاده کرد. این دسته از چسب ها به دلیل اینکه قادر به تحمل دمای بسیار زیادی هستند، از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشند.

اپوکسی از بهترین چسب ها جهت ایجاد یک اتصال قوی و محکم در انواع سنگ ها، حتی در سنگ های بسیار سخت و صاف شامل گرانیت می باشد. همینطور جزو معدود چسب هایی است که برای کاربردهای مختلف داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

انواع چسب اپوکسی

  • چسب اپوکسی معمولی (قابل استفاده در دمای محیط)

به طور کلی چسب های دو جزئی دارای مقاومت و چسبندگی بسیار خوبی بر روی بسترهای مختلف هستند. از این نوع چسب ها برای چسباندن مواد مختلفی شامل فلزات، بتن، سنگ، چوب، کاشی، سرامیک و بسیاری دیگر از پلاستیک ها استفاده می گردد.

چسب اپوکسی معمولی دارای ساختار شیمیایی بسیار قوی است و در برابر عوامل بیرونی شامل شرایط آب و هوایی مختلف، دارای ماندگاری و دوام فوق العاده بالایی می باشد. از این نوع چسب ها می توان در دمای اتاق نگهداری کرد.

  • چسب اپوکسی حرارتی ( واکنش در دمای بالا)

چسب های اپوکسی حرارتی به صورت تک جزء و دو جزء به بازار عرضه می شوند. این دسته از چسب های اپوکسی دارای ساختار محکم تر و سفت تری هستند و از دمای انتقال بالایی برخوردار می باشند.

از چسب اپوکسی حرارتی نوع دو جزئی، برای کاربردهایی که در آن به مقاومت بالا در برابر درجه حرارت نیاز است، شامل هوافضا و تولید خودرو استفاده می گردد.

در چسب های تک جزئی، با توجه به اینکه اجزای چسب از پیش اختلاط شده اند، نگرانی در مورد اختلاط اجزای مختلف چسب با نسبت های مشخص وجود ندارد. این نوع چسب ها باید در دمای پایین نگهداری شوند.

امروزه استفاده از چسب های اپوکسی تک جزئی در مونتاژ لوازم الکترونیکی بسیار افزایش پیدا کرده است.

  • چسب اپوکسی UV

این دسته از چسب های اپوکسی، در صورت جذب اشعه ماورا بنفش (UV) واکنش می دهند. از چسب اپوکسی UV معمولا برای مونتاژ لوازم الکترونیکی و اتصالات عمومی شامل ماژول سنسور تصویر، پانل صفحه نمایش و … استفاده می گردد.

 

چسب سنگ های پودری

در بازار چسب های دیگری که تحت عنوان چسب کاشی و چسب سنگ شناخته می شوند نیز وجود دارند. از جمله این چسب ها، چسب های پودری هستند.

چسب های پودری بر پایه سیمان، رزین های پودری و پلیمر می باشند که پس از افزودن آب به ترکیب آن ها، مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به اینکه به طور همزمان در این نوع چسب ها از الیاف و آب استفاده می شود، دارای انعطاف پذیری و چسبندگی نسبتا خوبی هستند. به همین دلیل برای چسباندن انواع سرامیک، سنگ، کاشی، آجر، موزاییک، سفال و … کارایی دارند.

چسب سنگ پودری

این دسته از چسب ها به دلیل برخورداری از نوعی پلیمر خاص، پس از خشک شدن در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند. اما لازم است اشاره کنیم که به دلیل برخورداری از برخی ترکیبات، جهت استفاده بر روی سطوح گچی، چندان مناسب نمی باشند.

از چسب های پودری می توان در مکان هایی شامل استخر که به طور مستقیم با آب در تماس است نیز استفاده کرد. از مزیت های این چسب قابلیت اجرا در محیط های مرطوب، قابلیت اجرا در لایه های نازک و ضخیم، برخورداری از قدرت چسبندگی بالا و … می باشد.

 

نحوه استفاده از چسب سنگ چگونه است؟

اغلب چسب سنگ ها به صورت دو جزئی به بازار عرضه می شوند و در دو نوع بسته بندی تیوپی و سطلی موجود هستند. پیش از شروع کار از تهویه محل کار اطمینان حاصل کنید تا گازهایی که از چسب خارج می شود، مشکلی برای شما ایجاد نکند. برای استفاده از چسب سنگ، چندین مراحل وجود دارد که در ادامه پیرامون آن توضیحاتی را آورده ایم.

آماده سازی سطح مورد نظر

اولین قدم برای استفاده از چسب سنگ، آماده سازی سطح مورد نظر می باشد. به طوری که باید سطح مورد نظر از هر گونه آلودگی، گرد و غبار و هر گونه عاملی که میزان چسبندگی سطح مورد نظر را کاهش می دهد، پاک شود. با توجه به اینکه می توان از چسب سنگ‌ها بر روی سطوح مختلف استفاده کرد، بایستی قبل از استفاده از چسب سنگ، سطح مورد نظر را شامل بتن، فلز، چوب، شیشه، کاشی و … آماده نمود.

در صورتی که قصد استفاده از چسب سنگ را برای سطوح سیمانی دارید، حتما قبل از شروع کار، این سطح را چندین بار مرطوب کنید. همینطور سطوح گچی نیز باید 24 ساعت قبل از شروع کار با استفاده از پرایمر پوشانده شوند.

جهت ایجاد اتصال محکم در چسباندن کاشی، لازم است که با استفاده از تیشه، بر روی سطح آن، ناهمواری هایی را ایجاد نمود. در صورتی که قصد استفاده از چسب سنگ برای سطوح آهنی را دارید، باید آهن را به اندازه ای که به رنگ نقره ای برسد، ساب دهید. در واقع اینگونه هر گونه لایه رنگی، روغن ضد زنگ، اکسید آهن و … از سطح آهن پاک می شوند.

 

آماده سازی چسب

پس از آماده کردن سطح مورد نظر، چسب را در داخل میکسر به خوبی مخلوط کنید. سپس هاردنر و یا سخت کننده را یک ربع پیش از اینکه بخواهید از مواد استفاده کنید، به ترکیب کار اضافه کنید. میزان هاردنر، یک درصد حجم چسب، مورد استفاده قرار می گیرد.

حال چسب آماده استفاده می باشد؛ می توانید سطح مورد نظر را با استفاده از فرچه کاملا تمیز کنید و بعد آن را با چسب بپوشانید و سپس سنگ ها را به آرامی بر روی سطج مورد نظر خود بچسبانید. پس از قرار دادن سنگ ها بر روی چسب، به مدت 10 الی 15 دقیقه فرصت دارید تا آن ها را جا به جا کنید.

پس از اطمینان از جایگذاری صحیح سنگ ها، می توانید از چکش پلاستیکی استفاده کنید و بر روی سنگ ها ضربه بزنید تا کاملا به سطح بچسبند. در صورتی که میزانی از چسب سنگ بر روی سطوح چسبیده باشد، می توانید از تولوئن، استون و … برای پاک کردن آن از روی دست خود استفاده نمایید.

 

نسبت ترکیب اجزای چسب سنگ به یکدیگر

چسب های سنگ معمولا از دو جزء مجزا تشکیل می شوند که هر یک در قوطی هایی با رنگ های متفاوت بسته بندی می گردند. در نظر داشته باشید که نسبت اختلاط دو جزء با یکدیگر، یک به یک است که بایستی به میزان آن توجه شود.

توصیه می کنیم که برای برداشتن مواد از هر پارت، از کاردک های جداگانه ای استفاده کنید. همینطور جهت مخلوط کردن دو جزء با یکدیگر از کاردک تمیز و بدون آلودگی استفاده نمایید.

موضوع مهمی که در ارتباط با چسب سنگ وجود دارد، نحوه ترکیب مواد با یکدیگر می باشد. به طوری که پس از برداشتن میزان مشخصی از هر یک، لازم است که به صورت دایره ای مخلوط شوند تا در نهایت خمیر یکدست و یکنواختی ایجاد شود. حداکثر زمانی که باید برای مخلوط کردن دو جزء اختصاص دهید، سه دقیقه است. پس از گذشت این مدت زمان، چسب کارایی خود را از دست می دهد.

با این حال برخی موارد شامل شرایط ساخت، مدت زمان گیرایی، مدت زمان اجرای کار، زمان مورد نیاز برای خشک شدن کامل چسب و … با یکدیگر متفاوت است که برای اطلاع از آن ها می توانید به دستورات محصول خود مراجعه کنید.

 

نکات ضروری در استفاده از چسب سنگ های دوجزیی

از چسب سنگ های دو جزئی، علاوه بر چسباندن سنگ به سطوح مختلف، جهت تعمیرات سنگ شامل ترمیم، درزگیری، اتصال آهن به سیمان، اتصال سنگ های مصنوعی، چسباندن صفحات چند لایه ای به هم و … نیز استفاده می گردد.

لازم است اشاره کنیم که چسب سنگ‌ها دارای گیرایی بالایی هستند و به سرعت خشک می شوند. اما این موضوع برای چسب‌های مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد و نمی توان از تمامی چسب سنگ‌ها، عملکرد و نتیجه یکسانی را انتظار داشت.

در پایان توصیه می کنیم که برای مخلوط کردن و استفاه از چسب سنگ‌های مختلف، به دستورالعمل محصول خود توجه داشته باشید تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

 

نگهداری چسب سنگ

شرایط نگهداری از چسب سنگ بسیار مهم است، چراکه از اصلی ترین فاکتورهای تاثیرگذار در ماندگاری محصولات شیمیایی، شرایط نگهداری صحیح آن ها می باشد.

 این نوع چسب ها نباید در دمای بالای 100 درجه فارنهایت نگهداری شوند. به طوری که باید شرایط نگهداری آن ها، محیطی خنک و به دور از نور مستقیم خورشید باشد.

همینطور توصیه می کنیم پس از هر بار استفاده از چسب سنگ، سعی کنید درب آن را به صورت کامل ببندید. چراکه در صورت نفوذ هوا، کارایی و قدرت چسب از بین می رود.

ظرفی که چسب سنگ در آن قرار دارد را به حالت ایستاده و به دور از منبع گرما و مواد اشتعال زا قرار دهید. همینطور توصیه می کنیم که به طور مرتب نشت کردن آن را نیر بررسی نمایید.

 

نکات ایمنی استفاده از چسب سنگ

  • برای استفاده از چسب سنگ، حتما از دستکش و عینک استفاده کنید.
  • محصول را در دمای حداکثر 30 درجه سانتی گراد نگهداری کنید.
  • چسب سنگ را باید در مکانی به دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید.
  • ضمن اینکه باید ظرف حاوی چسب سنگ‌ها را از منبع حرارت دور کنید، بایستی که از استعمال دخانیات نیز در هنگام استفاده از آن، اجتناب نمایید.
  • محل نگهداری از این نوع چسب، باید از تهویه مناسبی برخوردار باشد.
  • در صورت تماس با چشم، لازم است فورا چشم ها را شستشو دهید.

 

قیمت و خرید چسب سنگ

هر کدام از چسب سنگ‌ها بر اساس فرمولاسیونی که دارند و همینطور کاربردی که در آن استفاده می شوند، دارای قیمت های متفاوتی می باشند. قیمت ها بر اساس نوع چسب متغیر است. به عنوان مثال چسب های اپوکسی نسبت به چسب های پلی استری و چسب های پودری، دارای قیمت به مراتب بالاتری هستند.

با در نظر گرفتن نوسانات بازار در پی نوسانات قیمت ارز، نمی توان قیمت دقیقی را برای انواع چسب سنگ‌ها اعلام کرد. شما عزیزان می توانید از طریق وبسایت مگا استون از جزئیات مرتبط با انواع چسب سنگ‌ها از جمله، چسب سنگ مگا استون مطلع گردید.

چسب سنگ مگا استون از چسب های بر پایه اپوکسی و مواد معدنی است که برای اتصال پایدار و ماندگار میان انواع سنگ ها، سرامیک، قطعات فلزی، سیمانی، بتنی و … گزینه ای ایده آل است.

برای مشاهده جزئیات محصولات، از وبسایت مگا استون دیدن کنید. همینطور شما عزیزان می توانید از طریق راه های ارتباطی درج شده در انتهای این مقاله، با کارشناسان مگا استون نیز در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را در زمینه خرید چسب سنگ مناسب دریافت نمایید.

 

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =