چسب کاشت میلگرد و چسب کاشت بولت مگا استون - مگا استون
چسب کاشت میلگرد و چسب کاشت بولت مگا استون

چسب کاشت میلگرد و چسب کاشت بولت مگا استون

چسب کاشت میلگرد کاربرد آن در اصطلاح برای اشتباهاتی که در اجرا ،‌ به خصوص در سازه های بتنی روی می‌دهد یا تغییر و رفع اشتباهات محاسباتی , اشتباه در نصب میلگرد , افزایش مقاومت برشی , تغییر پارامترهای نقشه‌ای و اضافه کردن یک سازه به قسمتی از ساختمان مواردی است که برای انجامشان باید از چسب‌های کاشت میلگرد استفاده کرد.

.

ثبت سفارش آنلاین  

خرید چسب کاشت میلگرد مگااستون

آنلاین خرید کن!

کاربردهای چسب کاشت میلگرد و چسب کاشت بولت چیست؟

  1. مقاوم‌سازی المان های سازه‌ ای، سازه های بتنی مثل ستون‌ها، تیرها، فونداسیون و … در ساختمان‌های قدیمی و حتی جدید
  2. نصب پلیت  یا بولت در بدنه سازه‌های بتنی جهت آهن‌کشی و همچنین به منظور نصب پلیت بر روی شناژ یا فونداسیون جهت نصب ستون‌های فلزی بر روی آن
  3. جهت توسعه افقی ساختمان‌ها و دوخت بتن مسلح قدیمی به بتن مسلح جدید
  4. به منظور افزایش تعداد طبقات ساختمان از طریق کاشت میلگردهای انتظار ستون‌
  5. نصب اینستالیشن‌ها یا ساپورت‌های تاسیساتی (instalation)در روند اجرای بخش های تاسیساتی پروژه های ساختمانی

چسب کاشت میلگرد یک ماده شیمیایی است، که طی یک عملیات برای مقاومت و افزایش دوام بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاشت میلگرد یکی از مواد ساختمانی مهم جهت افزایش مقاومت سازه‌های بتنی محسوب می‌شود.

چسب کاشت میلگرد محصولی که بوسیله رزین های اپوکسی تولید می‌شود و برای نصب میلگرد روی بتن،‌ پرکردن شکاف‌های موجود در سقف، دیوار یا کف،‌ نصب صفحات فلزی روی دیوار و کاشت بولت و میلگرد روی سطوح مختلف، بهترین گزینه به شمار می‌رود. 

استفاده از چسب کاشت میلگرد، به صرفه‌ترین روش برای تغییراتی است که در طراحی و اجرا روی می‌دهد.

مراحل کاشت میلگرد به صورتی است که ابتدا توسط دریل در بتن‌ها سوراخ ایجاد کرده و سپس به وسیله‌ی دمنده و مکنده‌های هوا سطوح بتن شست و شو داده می‌شود. در نتیجه پس از تمیزکاری به کمک تجهیزات مخصوص تزریق چسب کاشت میلگرد صورت می‌گیرد. توان پایداری مکانیکی و ویسکوزیته این چسب بسیار بالا است. در ادامه با معرفی کامل چسب کاشت میلگرد با مگا استون همراه باشید.

مزایای چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت میلگرد یک محصول شیمیایی بر پایه رزین های اپوکسی، پلی استر و وینیل استر می باشد. چسب کاشت های تقویت کننده بتن علاوه بر رزین های پلیمری موجود در ترکیب خود، حاوی مواد افزودنی برای بتن نیز می باشد.

این افزودنی‌ها شامل نرم‌کننده‌هایی برای افزایش انعطاف‌پذیری چسب میلگرد و کاهش دمای تبدیل نیز می باشد  که زمان چسبندگی چسب را در هنگام گیرایش و خشک شدن را کاهش می‌دهد و خواص مکانیکی آن را بهبود می‌بخشد.

مهمترین ویژگی چسب های کاشت میلگرد که عموماً باید در تمامی این انواع مختلف چسب وجود داشته باشد شامل ویسکوزیته مناسب در هنگام اختلاط و نصب، زمان مصرف مناسب، زمان انجماد مناسب، نگهداری مناسب، تراکم و اشباع قابل قبول می باشد. به طور کلی خواص مقاومتی چسب کاشت میلگرد در برابر بارهای استاتیکی، دینامیکی و شبه دینامیکی بسیار مهم است.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که چسب ها در محیط های خورنده و اسیدی چگونه عمل می کنند.

موارد استفاده از چسب کاشت میلگرد

  • شکاف های سقف، دیوارها و کف را پر کنید
  • نصب صفحات فلزی بر روی سطوح عمودی
  • نصب پیچ و مهره آهنی بر روی سطوح عمودی و افقی

انواع چسب کاشت میلگرد

همچون سایر محصولاتی که در صنعت ساخت و ساز در انواع و برندهای مختلف تولید می‌شوند، چسب کاشت میلگرد نیز در انواع و برندهای گوناگونی تولید و به بازار عرضه می‌شود. هر یک از انواع این چسب‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. در صورتی که قصد خرید چسب کاشت میلگرد را دارید، باید قبل از انتخاب برند مورد نظر به خوبی در مورد آن تحقیق کنید. شناخت کافی درباره تمامی محصولات می‌تواند بهترین انتخاب را برای شما رقم بزند. شما می‌توانید جهت مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر درباره چسب کاشت میلگرد با کارشناسان حرفه‌ای مگا استون در تماس باشید. انواع مختلف این محصول از لحاظ ترکیبات شیمیایی، کاربرد و مشخصات مکانیکی با یکدیگر متفاوت هستند. با این وجود به ۳ دسته تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

چسب کاشت میلگرد حجمی الوان

چسب کاشت میلگرد حجمی از دو یا سه جزء تشکیل شده است. نوع سه جزئی بدون حلال آن، بر پایه رزین اپوکسی بیسفنولA، هاردنر‌ بتن و پلی آمید تشکیل شده که به منظور کاشت آرماتور و بولت‌ها در بتن مسلح طراحی شده است.

 چسب میلگرد حجمی، چسبندگی و مقاومت بالای کششی و خمشی در سطوح مختلف بتنی ایجاد می‌کند که در مواردی همچون اتصال بتن جدید به قدیم، اجرای ستون‌ها، تیر‌ها و دیوارهای برشی می توان از چسب مناسب استفاده کرد.

کاشت میلگرد به سه روش استفاده از مواد پایه سیمان، خمیر کاشت میلگرد (شیمیایی) و یا مهار مکانیکی انجام می شود.

چسب کاشت میلگرد کارتریجی الوان

چسب‌های کاشت کارتریجی یکی از پرکاربردترین چسبهای کاشت میلگرد به شمار می‌رود. چراکه از این چسب برای کاشت در سطوح بتنی، چوبی و سنگی استفاده می‌شود. 

چسب میلگرد کارتریجی نیز دو جزئی است و بر پایه رزین اپوکسی یا پلی‌استر یا وینیل استر ساخته شده که جزء دوم آن سخت‌کننده پلی‌آمین می‌باشد که از آن برای نصب و کاشت آرماتور در سطوح بتنی استفاده می شود.

می‌توان گفت در بین سه نوع چسب میلگرد ، نوع کارتریجی استفاده بیشتری دارد. چرا که استفاده از آن آسان تر است و هدررفت بسیار کمی دارد. 

از طرفی چسب های کاشت الوان کیفیت بسیار بالایی داشته که با توجه به اهمیت مقاومت در سازه‌های بتنی، این مولفه از اهمیت دوچندانی برخوردار است.  

این نکته نیز باید ذکر شود که این چسب قیمت تمام شده‌‌ی بیشتری نسبت به دو نوع دیگر دارد که با توجه به مقدار کمتری که باید مورد استفاده قرار گیرد، این تفاوت قیمتها جبران می‌شود.

چسب کاشت میلگرد کپسولی الوان

چسب‌های کاشت کپسولی الوان، بیشتر برای بولت‌های مخصوص سر مهره‌دار استفاده می‌شود. همانطور که از نامش پیداست، این چسب‌ها درون کپسول‌هایی شفاف و شیشه‌ای قرار گرفته که با اندازه و حجم‌های متفاوت عرضه می‌شوند. 

چسب کاشت بولت شیشه‌‌ای یا پیچشی الوان، از دو جزء رزین‌های پلی استر و رزین اپوکسی وینیل استر تشکیل شده و در حجم‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد. گفتی است این چسب‌ها حتی در محیط‌های خورنده و اسیدی نیز مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است استفاده از چسبهای کاشت میلگرد در چند مرحله صورت می‌گیرد. ابتدا با ایجاد سوراخ در بتن‌ها به وسیله‌‌ی دریل یا کرگیری محل اجرا را آماده کرده، داخل سوراخ‌های ایجاد شده را کاملا تمیز و با استفاده از تجهیزات مخصوص، چسب کاشت میلگرد الوان در حفره‌ها تزریق می‌شود و در نهایت میلگردها روی سازه‌ی بتنی نصب می‌شوند.

محاسبه و برآورد مقدار چسب مورد نیاز در هر بخش از پروژه نیز نکته مهم دیگری است که باید متخصصان این حوزه آن را انجام دهند.

 اما به طور خلاصه عوامل موثر در برآورد مقدار چسب کاشت را قطر میلگرد، قطر حفره، عمق کاشت میلگرد و همچنین تعداد کاشتها مشخص می‌کنند. 

ویژگی‌های چسب کاشت میلگرد

تولید چسب کاشت میلگرد توسط پلی استر، رزین‌های اپوکسی و وینیل استر صورت می‌گیرد. این محصول که ماده‌ای شیمیایی است، دارای افزودنی‌های بتن نیز می‌باشد. یکی از این افزودنی‌ها مواد نرم‌کننده است که جهت افزایش انعطاف‌پذیری چسب کاشت میلگرد و کاهش دمای تبدیل شیشه‌ای استفاده می‌شود. یکی دیگر از افزودنی‌های آن پرکننده‌ها می‌باشد، که باعث کاهش انقباض چسب در زمان گیرش و سخت‌شدن شده و همچنین موجب تقویت خصوصیات مکانیکی خواهد شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های چسب کاشت میلگرد می‌توان به ویسکوزیته مناسب هنگام اختلاط و نصب، زمان ژله‌ای شدن مناسب، دانسیته و اشباع سازی قابل قبول، زمان مصرف مناسب و مدت نگهداری مناسب اشاره کرد.

چسب کاشت میلگرد و چسب کاشت بولت

به طور عمومی باید این ویژگی‌های مهم در تمامی چسب‌های مختلف میلگرد وجود داشته باشند. به طور کل گزینه قابل توجه در مورد این محصول، مقاومت و استحکام بالا در مقابل فشارهای دینامیکی، استاتیکی و شبه دینامیکی است. در صورتی که بین دو بتن قدیمی و جدید از چسب کاشت میلگرد استفاده شود، یک سطح کاملا با دوام و مقاوم بین آن‌ها ایجاد می‌شود.

 چسب کاشت بولت

بهتر است بدانید که چسب کاشت بولت نیز نوعی ماده شیمیایی محسوب می‌شود که قسمت اول این چسب بر پایه اپوکسی اکریلات و قسمت دوم آن بر مبنای پلی آمید تولید می‌شود، اما ناگفته نماند که در ساخت چسب کاشت بولت از افزودنی‌های سیمان و تقویت‌کننده‌ها استفاده می‌شود. همان طور که به آن اشاره شد؛ استفاده از افزودنی‌های نرم‌کننده جهت بالا بردن انعطاف‌‌پذیری چسب و کاهش دما در تبدیل شیشه‌ای کاربرد دارد. از سایر کاربردهای آن می‌توان به افزودن پر کننده‌ها اشاره کرد، که موجب کاهش انقباضات چسب می‌شوند. در نهایت باعث ارتقاء اثرات مکانیکی چسب کاشت بولت نیز خواهند شد.

ویژگی‌های فنی

چسب کاشت میلگرد دارای ویژگی‌های فنی بسیاری می‌باشد که در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

  1. دارای توان پایداری کششی ۹۰ مگاپاسکال است.
  2. دارای مقاومت فشاری تا ۱۰۹ مگاپاسکال می‌باشد.
  3. دارای قدرت چسبندگی ۸۱ مگاپاسکال می‌باشد.
  4. قدرت استحکام خمشی ۸۴ مگاپاسکال را دارد.
  5. مقاومت فشاری این محصول ناشی از ۸/۷ کیلوگرم بر متر است.
  6. در برابر حرارت دارای توان پایداری ۸۵ درجه سانتی گراد می‌باشد.

روش استفاده کاشت میلگرد

جهت اجرای این فرآیند می‌توان از ۳ روش زیر استفاده کرد.

  1. مهار مکانیکی

در این روش قطر چاله‌ای که ایجاد می‌شود ۲ سانتی متر از قطر میلگرد بیشتر است. پس از آماده شدن حفره، توسط مهار مکانیکی میلگرد داخل چاله قرار می‌گیرد. پس از آن پیچ‌های آرماتور را چرخانده و به این ترتیب پره‌های متصل شده به بخش انتهایی آرماتور باز شده و به جداره‌ی حفره خواهد چسبید. با وجود این که ممکن است چسبیدن پره‌ها به دیوار موجب خرد شدن دیوار شود، اما با این حال روش مهار مکانیکی یکی از روش‌های بسیار مناسب در کاشت آرماتورها محسوب می‌شود.

  1. مواد پایه سیمانی

در این روش نیز با در نظر داشتن قطر میلگرد حفره‌ای بزرگتر به اندازه ۵۵ سانتی متر ایجاد می‌کنند. سپس به طور کامل حفره ایجاد شده را تمیز می‌کنند و حدودا دو سوم حفره را با ملات‌هایی که شامل روان‌ساز‌ها و ضد انقباض‌ها هستند پر می‌کنند.در نهایت آرماتور را توسط جک‌ها به درون حفره قرار می‌دهند.

  1. خمیر کاشت میلگرد

در این مرحله ابتدا با استفاده از مته و دریل چکشی حفره مورد نظر ایجاد می‌شود. باید سطح کار کاملا عاری از هر گونه غبار و آلودگی باشد و سطح کار کاملا تمیز شود. سپس مواد را به صورت دو جزئی با یکدیگر ترکیب کرده که آن هم توسط مخلوط کن برقی صورت می‌گیرد. در نهایت پس از آماده شدن مواد باید کمتر از گذشت ۳۰ دقیقه آن را درون حفره بریزند و آرماتورها را به صورت چرخشی درون آن قرار دهند. باید توجه داشت که حدودا به اندازه ۲ میلی متر باید کناره‌های میلگرد از مواد پر شود.

شرایط نگهداری از چسب کاشت میلگرد نیز به صورتی است که باید به دور از نور مستقیم آفتاب باشد و همچنین نباید آن را در معرض هوای بارانی قرار دهید. از این محصول می‌توان برای برطرف کردن شکاف و ترک دیوار، کف و… استفاده کرد. چسب کاشت میلگرد برای تمامی سطوح مختلف همچون سطوح فلزی، سیمانی و سنگی قابل استفاده بوده و به خوبی به سطح می‌چسبد. در نهایت شما می‌توانید با کمک کارشناسان مگا استون با خیال راحت خریدی مطمئن داشته باشید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه تهیه و برآورد هزینه های استفاده از چسب کاشت میلگرد و چسب سنگ اسلب با کارشناسان مگا استون تماس بگیرید.

تست چسب کاشت میلگرد

میزان مقاومت چسب در آزمایشگاههای استاندارد به تایید رسیده و میزان قدرت و مقاومت در برابر فشار وارده را بصورت آزمایشگاهی به نمایش گذاشته شده است

چسب کاشت میلگرد , قوی‌تر از بتن

در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی،‌ اعمال تغییرات کلی یا جزئی، افزودن یک سازه به ساختمان یا حتی افزایش مقاومت سازه‌های بتنی، امری است که اکثر مهندسان طراح یا مجریان ساخت با آن مواجه می‌شوند. 

در برخی از پروژه‌ها نیز که می‌توان سازه‌ای را به ساختمان اضافه کرد یا تعداد طبقات را افزایش داد، بهتر است به جای تخریب و جایگزینی زیرساختها، با سازوکارهای نوین مقاومت‌های مورد نیاز را اعمال کرده و از متدهای نوین استفاده شود. 

روشهایی که با استفاده از چسب کاشت میلگرد، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و هزینه و زمان ساخت را تا حد بسیاری کاهش می‌دهد.

چسب کاشت میلگرد - چسب کاشت بولت

نحوه اجرای چسب میلگرد

نحوه اجرای صحیح چسب میلگرد و چسب بولت را مشاهده می فرمایید

چسب کاشت میلگرد و چسب کاشت بولت مگا استون - مگا استون
کاشت میلگرد

✔ چسب کاشت میلگرد الوان و چسب کاشت بولت ✔ چسب کاشت میلگرد محصولی 100% قویتر از بتن با تضمین کیفیت و ماندگاری بسیار بالا برای نصب میلگرد بر روی بتن ✔

برند محصول: مگا استون

موجودی انبار: InStock

امتیازدهی ویرایشگر:
5

Comments (01)

  • خسروی

    پیش از 23 خرداد 1401 / 2 سال

    یکی از بهترین چسبهای کاشت میلگرد که می شه در بازار تهیه کرد

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 2 =