✔️چسب سنگ✔️ چسب سنگ اسلب نصب سنگ اسلب معجزه سال2022✔️مگااستون
چسب سنگ اسلب مخصوص نصب اسلب

انتخاب چسب اسلب مناسب که تمام ویژگی های یک چسب سنگ قوی و مطمئن را دارا باشد و دارای ضمانت باشد از دغدغه های مهندسان ساختمان ساز است . در این مقاله کارشناسان مجرب مگا استون تمام ویژگی های یک چسب سنگ با کیفیت را برای شما برشمرده اند و شما را در انتخاب و خرید بهترین نوع آن یاری خواهند داد.

.

ثبت سفارش آنلاین

خرید چسب سنگ مگااستون

آنلاین خرید کن !

چسب پرسلان

 

چسب سنگ اسلب

چسب سنگ اسلب برای اتصال سنگ به یکدیگر می باشد و روش های متنوعی در استفاده و انواع آن وجود دارد که در صنعت ساختمان سازی بسیار پرکاربرد می باشد و به صورت اختصاصی تولید میشود و بر اساس رشد تکنولوژی دارای کیفیت و قدرت بالایی می باشد . 

از ابتدایی ترین مراحل ساختمان سازی تا آخرین مرحله، چسب ها حضوری پررنگ و پرکاربرد دارند. چسب‌ها با توجه به نوع کاربردشان انواع مختلفی دارند. یکی از پرکاربردترین انواع  چسب سنگ اسلب است. 

چسب اسلب یا چسب سنگ اسلب از دو جزء و بر پایه رزین‌های اپوکسی یا پلی استر تولید می شوند. این نوع  در تمامی مراحل ساخت و ساز، از بتن ریزی اولیه تا نماکاری، استفاده می شود.

چسب رزین اپوکسی دو جزئی: این چسب عملاً همه کاره است. و اثر چسبندگی با استحکام بالا دارد و هم در داخل و هم در فضای باز قابل استفاده است.  همچنین شرایط محیطی نامطلوب را به خوبی تحمل می کند. 

چسب سنگ اسلب اسلب مگا استون معجزه سال 2022  در نصب سنگ اسلب

سنگ های اسلب به سنگ هایی با ابعاد بسیار بزرگ گفته می شود که در ابعاد طولی مختلف با حداقل عرض 80 سانتی متر می باشد. روش آسان و مطمئن برای نصب سنگ اسلب با ابعاد بزرگ استفاده از چسب سنگ اسلب می باشد . 

چسب اسلب جایگزینی مطمئن با کارایی و مقاومت بالا و کاربری آسان نسبت به روشهای سنتی مانند دوغ آب و سیمانکاری می باشد

ویژگی های چسب سنگ اسلب

  • چسب اسلب چسبی است که برای پیوند سنگ و دیوار با زیر ساختهای متفاوت بتنی , آجری و فلزی عمدتاً برای سنگ های تزئینی، سنگ مرمر، سنگ های مصنوعی , با قدرت چسبندگی بالا مورد استفاده قرار می گیرد .
  • استفاده از چسب سنگ اسلب  و ایجاد پیوند مولکولی بین سنگ و زیر ساخت موجب عمر طولانی چسبندگی و از بین رفتن خطرات مثل افتادگی و شکستگی سنگ می شود.
  • انعطاف پذیری از مهمترین مزیتهای عمده چسب سنگ است. انعطاف پذیری در برابر تغییرات دما انبساط حرارتی و انقباض و کشش ساختاری چسب سنگ اسلب را می توان به خوبی  با عوامل محیطی سازگار کند. علاوه بر این، انعطاف پذیری می تواند از نفوذ اجزای قلیایی به داخل آن جلوگیری کند و در نتیجه منجر به استفاده طولانی مدت  با قدرت چسبندگی قوی و زیبا شود .
  • خواص آنتی اکسیدانی چسب اسلب  موجب عملکرد طولانی مدت چسبندگی سنگ می شود . مقاومت در برابر آب و رطوبت به طوری که حتی با فشار مستقیم آب چه بصورت طبیعی و چه بصورت دستی برای شستشوی سنگها مقاومت بالایی را ارائه می کند.
  • چسب اسلب یک ماده سازگار با محیط زیست و غیر سمی است و استفاده از آن بدن ضرر و توصیه شده است.

مراحل ساخت سنگ و سنگ اسلب

سنگ‌ خام پس از استخراج از معادن به کارخانه ‌های سنگ بری فرستاده شده و در کارخانه ‌های سنگ بری در ابعاد و اندازه‌های بسیار متنوعی سنگ‌ها را برش می‌دهند.

سنگ اسلب باید با ضخامت بسیار دقیق، شفافیت و دقت بالا ساب زده شود و برش آن نیز باید یکنواخت و بسیار دقیق باشد تا شرایط و کیفیت لازم برای نصب اسلب با چسب اسلب را برای عرضه در بازار جهانی و صادرات را داشته باشد .

 

سنگ های اسلب با توجه به ابعاد بزرگ و طرح‌های بسیار چشم نواز،‌ نظر هر ببینده‌ای از هر قشر اجتماع را به خود جذب می‌کند. 

نصب سنگ اسلب به داخل ساختمان‌های مسکونی محدود نمی‌شود و در مراکز تجاری مانند طلافروشی‌ها و فروشگاه‌های لوکس، دفتر کار، سالن‌های کنفرانس و اجتماعات، ورودی و راهرو ساختمانهای تجاری و ادارای، ورودی هتل‌ها و مراکز گردشگری، موزه‌ها و نمایشگاها، سوئیت‌های توریستی و…. نیز به چشم می‌خورد.

آموزش نصب سنگ اسلب با چسب سنگ

آشنایی با مگا استون چسب سنگهای بزرگ و اسلبی

اتصال سنگ ها با چسب سنگ

به منظور چسباندن انواع سنگ مانند سنگ اسلب و سنگ گرانیت، قطعات سیمانی پیش ساخته، سرامیک های بزرگ و صفحات بزرگ آهنی چسب سنگ به کار گرفته می شود. اگر پایه‌ی  رزین اپوکسی باشد، نسبت به نوع پلی استر مقاومت و پایداری بسیار بیشتری خواهد داشت. 

البته یکی از ویژگی های بارز چسب سنگ پلی استر، ثابت ماندن حجم آن پس از استفاده می باشد. این ویژگی باعث اهمیت دو چندان این محصول در مصارف صنعتی شده است. به همین دلیل، در مواردی که اتصال نیازمند دقت بالا می باشد از این نوع استفاده می شود.

 برای پر نمودن منافذ و روزنه های موجود در قسمت‌های گرانیتی و قطعات سیمانی یا فلزی نیز از چسب پلی استر استفاده می شود.

چسب سنگ استحکام بالایی در برابر عوامل مخرب مانند ناپایداری های جوی و تغییرات محیطی، نفوذ و رخنه‌ی آب، سرمای  شدید و گرمای زیاد دارد. 

حلال‌های شیمیایی، اسیدها، گازها، روغن های متنوع با منشا گیاهی یا حیوانی نمی توانند آسیبی به چسب سنگ خشک شده وارد کنند. همچنین این نوع قابلیت تراشکاری و ساب پذیری نیز دارد.

چسب سنگ مگا استون برای سیمان، بتن، انواع سنگ‌های اسلب , مرمر، گرانیت، کوارتز، سنگ مهندسی شده و سرامیک در ابعاد بزرگ استفاده می شود.

 مگا استون که یکی از برند‌های معروف چسب سنگ موجود در بازار می‌باشد، کیفیت را برای شما تضمین می نماید. مگا استون بسیار مورد توجه فعالان ساخت و ساز بوده که نشان دهنده کیفیت و قیمت مناسب این محصول است.

از جمله نکات مهمی که سبب اهمیت سنگ اسلب شده است، صادراتی بودن آن است. نصب سنگ اسلب در قسمت‌های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله آن به استفاده در کف ساختمان، دیوارهای منازل، دیوار شومینه، در لابی ساختمان‌ها، در حمام و توالت‌های لوکس و … می‌باشد.

به طور استاندارد سنگ به ضخامت‌های ۲ و ۳ سانتی متر تولید می‌شود.  که در ادامه مطلب نصب اسلب و چگونگی نصب این سنگ بر روی دیوار و کف  بوسیله چسب اسلب می‌پردازیم. 

Article6

ابزار نصب سنگ اسلب

سنگ اسلب به دلیل این که سطح بزرگی از سنگ را به صورت یکپارچه نمایان می‌کند و موجب خواهد شد تا طرح و نقش سنگ که به طور طبیعی شکل گرفته است در یک قاب خود را در معرض نمایش قرار دهد بسیار مورد توجه طراحان و سازندگان است.

 می‌توان گفت تقریبا تمام انواع سنگ‌های ساختمانی را می‌توان در ابعاد اسلب فرآوری و تولید کرد.

از جمله سنگ‌هایی که به صورت سنگ اسلب فراوری می‌شوند به سنگ مرمریت، سنگ مرمر، سنگ تراورتن، سنگ گرانیت و… می‌توان اشاره نمود که برای نصب هر کدام از موارد فوق استفاده از چسب سنگ اسلب و چسب سرامیک اسلب مگا استون را می توان بهترین دانست .

با توجه به ابعاد سنگ اسلب و تفاوت آن با سایر سنگ‌ها جابه جایی، حمل و هم چنین نصب این سنگ‌ها تا حدودی مشکل است و نیازمند تخصص ویژه‌ای است. 

برای نصب سنگ اسلب نیازمند به برنامه ریزی دقیقی قبل از اجرا می‌باشد و در ابتدا باید سنگ مورد نظر را انتخاب کرده و سپس هدف خود را از انتخاب این سنگ بررسی کنید.

به طور مثال اگر هدف شما عبور نور از سنگ است، سنگ‌هایی هم چون مرمر و تراونیکس برای شما مفید است.

نصب سنگ اسلب با چسب سنگ اسلب

در ادامه باید سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ دکوراسیون شما هارمونی داشته باشد چرا که اگر اشتباهی در این مورد صورت پذیرد به دلیل سختی جابه جایی و نصب و هم چنین هزینه بالا تا حدودی جابه جا کردن آن غیر ممکن است. 

پس بهترین کار قبل از نصب سنگ اسلب ( stone slabs ) شبیه سازی فضای مربوطه با کمک افراد متخصص است.

نصب سنگ اسلب بر روی دیوار با چسب سنگ اسلب

از جمله مهم ترین کاربردهای اسلب ، استفاده از این سنگ در بدنه و دیوارهای ساختمان است. برای پروژه و اجرای  سنگ اسلب روی دیوار نیاز به افراد متخصص است. 

مثلا برای سنگ مرمر بر روی دیوار باید به این نکته توجه نمود که هدف شما از استفاده از این سنگ، عبور نور می‌باشد پس در نتیجه باید نوع مصالح به کار رفته متفاوت باشد و با این کاربری هماهنگ باشد.

نصب سنگ اسلب در کف ساختمان با چسب مخصوص سنگ اسلب

برای نصب سنگ اسلب کف، نیازمند به پیش نیازهای فنی و محیطی هستیم. مکان مورد نظر شما باید کاملا هموار و یکدست باشد تا اسلب مورد استفاده دچار شکستگی و آسیب نشود.

 برای اسلب کف باید به نکاتی برای انتخاب سنگ اسلب مناسب توجه نمود. از جمله این نکات کارایی ساختمان، زمینه رنگ انتخابی و هم چنین بودجه در نظر گرفته شده است.

هم چنین از جمله نکات مهم برای سنگ اسلب استفاده از چسب اسلب مناسب مگا استون می باشد  که در عین کیفیت بالا، مطابق با استانداردهای بین المللی باشد.

 سنگ اسلب باتوجه به زیبایی منحصر به فردی که دارد روز به روز بیشتر مورد توجه طراحان و کارفرمایان قرار می‌گیرد و کاربردهای آن بیشتر می‌شود.

 نصب سنگ اسلب با چسب سنگ مخصوص اسلب

برای نصب سنگهای بزرگ باید در ابتدا اطراف یا چهار گوشه آن را سوراخ کرد و بوسیله سیمهای مسی یا طناب , سنگ را محکم بسته و  بوسیله میله های فولادی که در محل نصب سنگ تعبیه شده بوسیله طنابها کشیده و به آنها محکم بسته شود . 

بعد از قرار گرفتن سنگ در محل مورد با تزریق چسب سنگ اسلب در فضای بین سنگ و دیوار را پر کرده تا به یکدیگر بچسبند .

نصب اسلب روی نما ، چالش همیشگی مجریان

یکی از مهمترین مولفه‌ها برای اجرای سنگ نما باکیفیت،‌ چسباندن سنگهای بزرگ و کوچک در تمام بخش‌های نما، با ظرافت و استحکام بالا است که انجام صحیح آن می‌تواند یک پروژه را زیبا یا زشت جلوه دهد. نصب سنگ اسلب در نما،‌ سالهاست با استفاده از تکنیک‌ها و مصالح مختلف صورت می‌گیرد. 

اما مدتهاست استفاده از چسب سنگ اسلب ، این مشکل را رفع کرده و باعث افزایش کیفیت در اجرا و کاهش زمان و هزینه‌های این فرایند شده است.

چسب سنگی که بتواند وزن بالای سنگ اسلب را تحمل کند ، می‌تواند گزینه مناسبی باشد . از این رو چسب سنگ مگااستون به عنوان محصولی که تمام مولفه‌های یک چسب سنگ اسلب را‌ دارا می باشد . 

این برند که در بین فعالان صنعت ساختمان به عنوان محصولی با کیفیت شناخته می‌شود ، سالهاست بروزترین چسب های مصرفی صنعت ساختمان را تولید و عرضه می‌کند .

 با توسعه روزافزون فعالیت‌های خود، توانسته در بخش‌های دیگری همچون اجرای آب‌بندی مخازن، گنبد و روف‌گاردن‌ها، استخرها، مخازن تحت فشار آب و مواد شیمیایی، نصب پرسلان ترمیم و بازسازی کف و نمای ساختمان،‌ کاشت میلگرد و پروژه‌های شاخصی اجرا کند.

لازم به ذکر است که مگا استون  در دو نوع عادی و فوری عرضه می گردد و دارای قدرت و اطمینان بالایی به نسب سایر محصولات موجود در بازار می باشد , همچنین دارای استاندارد و تضمین کیفیت می باشد .

 سیستم های گرمایشی، استخر و پاسیوها نیز از سنگ اسلب استفاده می کنند و اجرای سنگ اسلب در سطوح مورد نظر به راحتی به راحتی بوسیله چسب انجام می شود . مهمترین ویژگی استفاده از مگا استون عبارتند از:

  • مقاومت بالا و بی نظیر
  • افزایش بهره وری , سرعت و کیفیت 
  • کاربری بسیار ساده
  • قیمت مناسب و اقتصادی

نکات مهمی که باید در زمان نصب اسلب رعایت کرد که از دستکش و ماسک استفاده نمایید, چون چسبها حاوی مواد شیمیایی هستند و ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد.

قبل از نصب سنگ اسلب باید محل مورد نظر را از هرگونه ذرات گرد و غبار، چربی و غیره تمیز نمایید و سطح مورد نظر را تراز نمود و سپس سنگ های اسلب رانصب کرد .

دستورالعمل چسب سنگ مرمر

اگر از چسب سنگ مرمر مگا استون استفاده کنید، چسباندن سنگ مرمر کار سختی نیست .  ابتدا محل چسباندن را تمیز کنید.  با احتیاط هرگونه کثیفی و گرد و غبار را با یک برس پاک کنید یا برای قسمت های بزرگتر چسب زده از یک برس دستی استفاده کنید در نصب سنگ اسلب مرمر با زیر ساخت فلزی کاملا با فرز پاکسازی شود  و اگر نواحی که باید چسبانده شوند تمیز هستند، چسب را در مکانی آزمایش کنید که بلافاصله برای ناظر مشخص نباشد – به عنوان مثال، در قسمت زیرین.  این امر احتمال ایجاد تغییر رنگ ناخوشایند چسب بر روی سنگ مرمر را رد می کند که در چسب سنگ مگا استون همچین فرضیه ای وجود ندارد.

  سپس چسب سنگ مرمر را بصورت لقمه ای در زیر ساخت قرار می دهیم.  حالا سنگ مرمر را با فشار محکم روی نقطه مربوطه فشار دهید و در صورت لزوم آن را ثابت کنید.  با این حال مراقب باشید هنگام نصب سنگ اسلب مرمر آسیبی به آن وارد نشود. 

Comments (03)

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 5 =