چسب مگا استون - مگا استون

چسب مگا استون

چسب مگا استون چیست و چگونه می تواند در تسریع صنایع ساختمانی و عمرانی کمک کننده باشد؟

امروزه زیبایی و نوع طراحی نماهای ساختمان ها و همچنین نحوه اجرای نماهای ساختمان نشان دهنده کلاس کاری، نوع فعالیت و حتی نوع فکر، مهندسان و طراحان آن پروژه می‌باشد. از این رو مهندسان و معماران تراز اول پروژه هاو شرکت علاوه بر بهره گیری از روش های نوین در قسمت های مختلف ساختمان تلاش می کنند تا در نحوه ی اجرای نمای پروژه خود به گونه ای دست به طراحی و انتخاب بزنند تا نشان دهنده ماندگاری ، استقامت و زیبایی باشد و به طوری که در کاهش هزینه و بالاتر بودن بهره وری و ماندگاری و مباحث زیبایی ساختمان آنها به نوعی این امر آشکار گردد. سیستم های مدرن نماسازی که با نصب سنگ و نصب سنگ اسلب به روش خشک در دهه ۷۰ میلادی برای اولین بار در کشور آمریکا جهت آسمان خراش ها طراحی و مورد استفاده قرار گرفت یکی از روش های نوین و منطبق با استانداردهای جدید ساختمانی بود که این روشها در دهه ۷۰ شمسی در ایران اجرا شد که طی سالهای گذشته تا به امروز پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه ایجاد شده است.

 

سیستم اجرای نمای خشک و اتصال انواع سنگ های ساختمانی بروی آهن (فریم فلزی )، بتن و پلاستر سیمان

در این سیستم می توان عملیات اجرای نما را با هر نوع از چسب سنگ و نصب سنگ نما و با هر ضخامتی بروی هر نوع زیرساخت با استحکام بالا و تنها با استفاده از چسبهای اپوکسی (مگااستون) و بدون نیاز به هرگونه اسکوپ، پیچ ، روک پلاک , میلگرد و یا سیستم های سنتی همچون دوغاب و ملات اجرا نمود.

در این سیستم اگر زیرساخت چنانچه دیوار سفالی ،بلوک سیمانی یا آجری ‌باشد، می توان تنها یک لایه پلاستر ماسه سیمان و چسب بتن به ضخامت نهایتا 2 سانت بروی آن اجرا نمود تا سطح زیرساخت استحکام لازم را جهت نگهداری و اتصال ازطریق چسب به سنگ و  و چسب سنگ اسلب زیر ساخت را به وجود آورد و یا می توان با توجه به نوع سازه ساختمان، فرم فلزی کشیده و فرآیند اجرای نما را انجام داد.چنانچه دیوار نما بتنی یا دیوار برشی باشد در صورت شاقول و یا تراز بودن دیگر نیاز به انجام پلاستر نیست و میتوان هر نوع سنگی به هر ضخامتی را بروی آن مادام العمر اتصال داد.

مزایای کار بردی سیستم اجرای نمای خشک با چسب مگااستون

1- عدم نیاز به نازک کردن و شیارزدن در سنگ مصرفی نما و جلوگیری از ضایعات و پرت سنگ در اجرا و همچنین کمک به استحکام و ضخامت سنگ مصرفی نما. (درصورتی که در سیستم اسکوپ و دیگر روش های خشک جهت نگهداری سنگ حتماً باید حداقل 4 میلی متر شیار در سنگ ایجاد گردد.)

2- باتوجه به خاصیت الاستیسیته و خمیری شکل بودن محصول مگا استون می توان ناشاقولی سطح زیرساخت را از 3 الی 5 سانتی متر برطرف نمود.

3- باتوجه به اینکه نحوه اتصال سنگ به زیرساخت ازطریق ایجاد پیوند مولکولی بین سنگ و زیرساخت می باشد، عملاً سنگ نما حتی دراثر ضربه شدید از روی بدنه ساختمان جدا نشده. دراین سیستم وزن هر سنگ بر روی خود می باشد. (درصورتی که در سیستم اسکوپ و یا پیچ چنانچه به هر علتی سنگ از داخل کشوئی شکسته و یا رها شود، ازبدنه ساختمان جدا و به پائین می افتد).

4- سرعت اجرائی بسیار بالا؛ به نحوی که هر تیم اجرایی دونفره در این سیستم قابلیت اتصال واجرای حداقل 30 الی 45 مترمربع اجرای عملیات سنگ کاری را دارا می باشند. (درصورتی که در سیستم های سنتی و دیگر روش های خشک حداکثر 10 الی 15 متر در روز می باشد).

5- کاهش چشم گیر و قابل توجه هزینه اجرائی دستمزد دراین سیستم به خصوص در متراژ های بالا بسیار قابل اهمیت می باشد. به نحوی که هزینه دستمزد دراین سیستم اجرائی کمتر از یک سوم هزینه دستمزد های مذکور می باشد.

6- اتصال مادام العمر سنگ و مقاومت سنگ در برابر ارتعاشات و زلزله،عدم افتادن سنگ از روی نما حتی در لرزش‌های سازه ای، مقاومت بالا در برابرانقباضات و انبساط طولی و عرضی در اثر حرارت و غیره.

7- تحمل شوک حرارتی 125 درجه سانتیگراد

8- عدم نیاز به آهن کشی و یا فرم فلزی مازاد بر روی سازه و اسکلت ساختمان و عدم نیاز به مصرف دوغاب و ملات خود دلیل محکمی بر اصل سبک سازی نما می باشد.

9- امکان اتصال انواع سنگ های ساختمانی از قبیل (گرانیت ، تراورتن و یا سرامیک های پرسلان سنگ های مصنوعی …….) و حتی سنگ های سایز بزرگ (اسلب) بصورت زیر سقفی.

مشخصات فنی چسب مگااستون

نسبت مخلوط کردن 1 به 1
زمان کار در 25 درجه سانتی گراد 15 دقیقه
حداقل زمان گیرایی در 25 درجه سانتی گراد 12 ساعت
گیرایی کامل در 25 درجه سانتی گراد 3 روز
قدرت کششی 25MPa
قدرت تقسیم کششی 12MPa
قدرت انعطاف پذیری 17MPa
قدرت تحمل فشار وزنی 120MPa
حداقل دما برای کار هنگام مخلوط کردن 10 درجه سانتی گراد
حداکثر دما برای کار هنگام مخلوط کردن 70 درجه سانتی گراد
بسته بندی محصول (پارت A و B) 4 کیلوگرمی