نصب آسان کاشی با چسب - مگا استون
نصب آسان کاشی با چسب

اگر می خواهید آشپزخانه یا سرویسهای بهداشتی خانه خود را کاشی کاری کنید ، نیازی به حرفه ای بودن ندارید. با آماده سازی مناسب، مواد مناسب و رویکردی ساختارمند، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید .

آماده سازی دیوارها و کف برای نصب کاشی

بای شروع آماده سازی دیوارها و کف کاشی ها به سطح دیواری یکنواخت و تمیز نیاز دارند. مگر اینکه ساختمان جدید باشد، ابتدا باید کاشی های قدیمی برداشته شوند. افرادی که این کار را انجام می دهند باید چسب کاشی چسبیده به دیوار یا کف را نیز کاملاً پاک کنند. ممکن است برای ایجاد سطح مناسب  و صاف برای کاشی ها، گچ کاری ویا سیمانکاری مجدد ضروری باشد. به خصوص در حمام یا دستشویی که نیاز به ایزوگام هم دارد تا از نفوذ آب  به سطح زیرین جلوگیری کند که البته موجب چسبندگی بیشتر کاشی ها نیز می شود.

مصالح مورد نیاز برای کاشی کاری

علاوه بر خود کاشی ها به مواد و ابزاری برای نصب کاشی نیازمندیم که مواد مورد نیاز عبارتند از:

  1. چسب کاشی 
  2. چسب سیلیکون برای آب بندی
  3. سیمان سفید 
  4. آب
  5. کاردک
  6. چکش مخصوص کاشی و سرامیک
  7. دستگاه برش
  8. انبر کاشی شکستن

 

از ابزار فوق می توان برای نصب سنگ اسلب و نصب سنگ نما و   کاشی پرسلان کارهای ساختمانی نیز استفاده کرد

کاشی ها هم روی زمین و هم روی دیوار قابل نصب هستند. کاشی های کف عموما ساخته شده از سنگ های طبیعی مانند تخته سنگ و تراورتن بسیار زیبا هستند. کاشی های دیواری دارای نمای چوبی و یا طرحهلی گل دار  گل رز و … که با طراحی های زیبا و رنگا رنگ به کف یا دیوار تنوع می بخشند. وقتی صحبت از کاشی های دیوار می شود، کاشی های مترو ترند هستند. طرح کاشیها   بیشتر با رنگ های سفید کلاسیک یا در رنگ های مختلف موجود هستند. 

نحوه کاشی کاری

اگر کاشی ها به مقدار کافی باشند و مواد لازم و چسب در دسترس باشد، می توان کاشی کاری را آغاز کرد. مقدار کافی به این معنی است که شما باید حدود ده درصد بیشتر از متر مربع مورد نیازکاشی داشته باشید. چون مقداری از کا شیها به خاطر شکستگی  در حین برش و مقداری هم به عنوان ذخیره  برای موارد که امکان دارد در آینده پیش بیاید در نظر گرفته شود چون امکان تعویض در آینده ضروری باشد.اول از همه، توصیه می شود کاشی ها را به صورت ضربدری در اتاق قرار دهید. در اینجا باید عرض مکان را در نظر گرفت. سپس خود فرد می‌تواند ملات یا چسب کاشی یا چسب سرامیک را  را مخلوط کرده و با ماله بریده‌شده به طور یکنواخت بر روی بستر پخش کند. سپس کاشی ها را روی چسب قرار می دهد و با دقت آنها را در جای خود فشار می دهد. پس از خشک شدن چسب، کاشی ها را می توان دوغاب کرد. در نهایت لازم است فاصله های بین سینک یا دوش و دیوار را با چسب سیلیکون پر کنید. 

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + شش =