چطور خانه را با سنگ تزئین کنیم - مگا استون
چطور خانه را با سنگ تزئین کنیم

سنگ یک ماده اولیه طبیعی است که از بدو تولد جهان در پوسته زمین وجود داشته و همراه با چوب عنصری ضروریکه انسانها برای ساختمان های خود از آن استفاده می کنند . در تمدن های باستانی  تا به امروز سنگ های نقش موثری در زندگی انسانها تا به امروز در ساخت خانه داشته اند.

سنگهایی که امروزه برای تزئین نمای بیرونی ساختمان ها، دیوارهای داخلی و مبلمان مختلف استفاده می شود ، از طریق چندین مرحله فرآوری سنگ به دست می آید که بر ویژگی های سطحی آن تأثیر می گذارد .

 سنگ‌های طبیعی که بیشتر برای استفاده در فضای باز استفاده می‌شوند، سنگ‌هایی هستند که ساختار فشرده‌ای دارند، مانند گرانیت‌ها که دارای مقاومت بیشتری در برابر تغییرات دما دارند، در حالی که برای نماهای داخلی ، سنگ‌های مرمر به دلیل سایه‌ها و رگه‌های متعددشان که زیبایی خاصی دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند .

 

دیوار سنگی

سنگ به عنوان روکش دیوار گزینه بسیار مناسبی است  زیرا گرما و استحکام مناسبی به سازی می بخشد ، علاوه بر این استفاده از سنگ می تواند راهی برای ایجاد دیواری با طراحی خاص که جلوه ای متفاوت تر از دیوارهای دیگر می دهد و توجه مخاطب را مستقیماً به خود جلب می کند.

البته ناگفته نماند که بین  دیوارهای سنگی با دیوارهای آجری در زمینه هزینه و نوع اجرا تفاوتهای بسیاری وجود دارد :

  • سنگ طبیعی ، به طور کلی تخته سنگ و کوارتزیت  و یا سنگهای اسلب دارای قیمت بالتری هستند و نحوه نصب آنها بوسیله چسب سنگ اجرا می شود . از شاخصه های بارز سنگهاطبیعی بودن آنها است که جنبه ارزشمندی دارند و بادوام هستن و به راحتی از بین نمی روند، به علاوه رنگ آن در طول سال ها به سختی از بین می رود.

 

  • سنگ صنعتی که یک ترکیب سیمانی سبک است و نمونه طبیعی را بازتولید می کنند و هزینه کمتری نسبت به سنگهای طبیعی دارد .صنگهای صنعتی که معروف به سنگهای بازسازی شده سبک هستند ، اندازه یکنواخت و  دارای برشی آسان است، اما شکننده ترند و رنگ آن می تواند  به مرور زمان ظاهر اصلی خود را از دست بدهد.

 

  • دیوارهای آجری که انواع مختلفی از آنها وجود دارد، اغلب دیوارهای قرمز با ویژگی روستایی، که قیمتی ارزانتر از سایر موارد دارند و اجرای آنها با انواع ملاتهای ساختمانی است در مورد آجرها ، چون عموماً متخلخل هستند، قوام متفاوتی دارند .

 

 

دیوار سنگی

 

با مزیتهای چسب سنگ مگا استون بیشتر آشنا شویم

شومینه سنگی

اگر ایده اجرای شومینه سنگی را در منازل خود دارید ، باید بدانید که سنگهای شومینه می توانند از سنگهای صنعتی یا طبیعی ساخته شود. سنگ مرمر مطمئناً یکی از پرکاربردترین مواد طبیعی برای شومینه است زیرا نه تنها در طیف وسیعی از بافت ها وجود دارد، بلکه یک سنگ قیمتی و ظریف است. سنگی است هوادهی شده است و با دگرگونی سنگها تشکیل شده یا بهتر است بگوییم از دگرگونی سنگی به وجود می آید که در طول زمان در اثر عوامل شیمیایی و فیزیکی دیگر آفرینش شده است .

اندازه شومینه سنگی زیبا که در وسط اتاق قرار دارد در دیزاین و زیبایی خانه بسیار موثر است . استفاده از سنگ مرمر تیره که تا سقف بالا بالا رقته است بافت باشکوه آن چشم را به سمت بالا می کشد و باعث می شود فضا بلندتر و دلبازتر به نظر برسد.

 

شومینه سنگی

آشپزخانه سنگی

ممکن است بخواهید آشپزخانه خود را با انواع شگفت انگیز سنگ های طبیعی مانند سنگ مرمر ، گرانیت و اونیکس زیبا کنید زیرا به دلیل زیبایی و تطبیق پذیری سنگها می توان از آنها به عنوان سطح کار به صورت رو کابینتی و رو اوپنی استفاده کرد و یا دیواره های آشپزخانه و بین کابینتی را با طرحهای مختلف سنگ تزئین کرد .

بر روی کابینت و اوپن می توان از سنگهای اسلب استفاده کرد و با توجه به یکپارچه بودن سنگهای اسلبی زیبایی دوچندانی به پروژه بخشید .

استفاده از  سنگ مرمر سیاه در آشپزخانه دارای ویژگی و مزیتهای بسیار خوبی دارد که می تواند به راحتی تمیز شود زیرا مواد به راحتی جذب سنگ نمی شوند ودر برابر مایعات ، مواد بهداشتی ؛ گرما , چربی و رنگها کاملا مقاوم می باشد در برابر سایش , ضربه هم دارای بالاترین ضریب اطمینان می باشد .

 

سنگی

 

لوازم تزئینی و دکوراتیو سنگی 

لوازم کاربردی و تزئینی بسیاری در خانه هستند که به جهت زیبایی و افزایش ارزش مالی از سنگ استفاده می کنند . تنوع استفاده از سنگ در جنس و رنگ موجب آن شده است که در وسایل بسیاری کاربرد داشته باشد که از آن جمله می توان به میزهای سنگی  , لوازم دکوری مثل مجسمه , چراغهای تزئینی و خواب و … اشاره نمود .

 

 

لوازم تزئینی و دکوراتیو سنگی

 

نا گقته نماند که سنگها در بحث ساخت ساختمان و مباحث تزئینی داخلی ساختمانها مانند سالنها , راهروها و … و تزئین خارجی مانند سنگ نمای ساختمان از مهمترین مصالح ساختمانی می باشد و از آن مهمتر اجرای صحیح , با کیفیت و مقام آن در زیباسازی بسیار مهم می باشد که نیاز به استفاده از مواد مرغوب را موجب می شود .

استفاده از چسب سنگها ی با کیفیت و مقاوم و از همه مهمتر مرغوب مانند چسب سنگ نما ساختمان , چسب پرسلان و چسب کاشیها در ظریف کاریها و نازک کاریها نسبت به ملاتهای سنتی ساختمانی تاثیر گذار تر هستند.

پیام خود را بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =